luni, 23 ianuarie 2017

Recenzie~Neamul Corbilor: Blestemul zorilor de Lavinia Calina

Despre: Despărtite de încrâncenata luptă a magiei, luptă la care nu si-au dorit să ia parte, reîntâlnirea dintre Nicol si Roxana nu este cea asteptată. Ambele tinere fete intră în mrejele fără scăpare ale propriilor Neamuri, adâncindu-se treptat în fapte care le determină, aparent, să îsi piardă identitatea. Iar viziunea cea mai întunecată, acea viziune o mortii si a crimei de neînchipuit, pare să prindă contur din ce în ce mai puternic. Un contur negru… al destinului neînduplecat.
Magie si actiune, răsturnări de situatie, intrigi tesute de veacuri, iubiri blestemate; un creuzet al cosmarurilor devenite realitate, în care moartea pândeste din coltul oricărei străzi, în ochii oricărui trecător si chiar din adâncul propriului suflet. Lupta abia a început, iar Neamul Corbilor este mai decis ca niciodată să fie cel care va câstiga suprematia asupra întregii lumi.

Vreau sa multumesc Editurii Herg Benet pentru ca mi-a oferit ocazia de a continua drumul in lumea celor doua eroine dar si pentru increderea oferita pe tot parcursul anului, va invit sa cumparati romanul redus de aici.

Parerea mea:  Desi recenzia este putin intarziata, pot spune ca imediat ce am terminat "Copiii intunericului" nu m-am putut impotrivi tentatiei de a continua cu lectura celui de-al doilea volum "Blestemul zorilor" pe care deja il aveam in biblioteca. Iar daca ma cititi probabil ca stiti cat de incantata am fost de povestea realizata de Lavinia din prima carte........ Ei bine, nici acest volum nu se lasa mai prejos, actiunea devine din ce in ce mai palpitanta, dinamica si pot spune piperata, despartirea celor doua fete duce la un razboi greu de oprit si foarte incitant, urmarit cu frenezie de carte cititori. In acest volum se poate observa evolutia celor doua personaje principale prin acceptarea jumatatii magice. Acea componenta din ele, ce a dus la statutul de vrajitoare, le-a ajutat sa se dezvolte insa in acelasi timp a rupt legatura care in trecut parea indestructibila si le-a dezbinat, fiecare fata alegandu-si propriul neam. Roxana se regaseste si trece de timiditatea ce o facea dependenta de Nicol iar cea din urma isi creste puterea fiind acaparata de intunericul din interiorul sau ce ajunge sa puna stapanire pe mintea si corpul ei, incepe sa fie rece, retrasa, distanta sa urasca orice ii este inferior astfel se limiteaza si incearca din rasputeri sa il multumeasca pe Radu, -care oricum nu este niciodata multumit-.
 Referitor la Radu, nu ma asteptam sa dobandeasca atata putere si importanta, credeam ca este un simplu personaj insa am ajuns sa il urasc ingrozitor.  "Blestemul zorilor" ne spune povestea de inceput a acestor neamuri de vrajitori, legenda mi s-a parut foarte consistenta si interesanta, cu multe detalii legate de "familiile fondatoare", punctul de plecare al clasificarii pe neamuri fiind vanatoarea de vrajitoare.  De acum este clar, e prea tarziu sa se mai ascunda de magie, tot ce ar mai putea face este sa o infrunte. Scrisul Laviniei ma incanta de fiecare data, catile sale reusesc sa te faca sa te desprinzi de lumea monotona si sa traiesti intens fiecare clipa, rasturnarile de situatie -des intalnite- iti schimba starea de nenumarate ori, nici nu mai stii la ce sa te astepti iar limbajul utilizat te face sa te relaxezi complet, pana si vulgaritatea adoptata este plasata la momentul potrivit pe parcursul cartii. Asteptarile mele de la aceasta serie au crescut si uite asa stau cu sufletul la gura asteptand ultimul volum ce va incheia drumul meu in aceasta lume, pana atunci eu va sfatuiesc sa va cumparati cele doua volume, sa va asezati comfortabil si sa va delectati cu intamplarile povestite de cele doua fete.

Citate:  "[...] singura clipă în care cineva trăieste cu adevărat e clipa de dinainte de-a muri. E momentul acela când realizezi că nimic din ce ai mai face nu te va salva. Te agăti de clipa aceea si o trăieti cu atâta intensitate cum nu le-ai trăit pe toate celelalte la un loc, căci asta e ultima."

"Nu ne tradam fratii, nu curmam vieti inutil si nu fugim de lupta nici in cele mai negre clipe."

"Cu totii avem momente în care judecăm o persoană pentru faptele ei fără a sti cu adevărat ce a împins-o să comită anumite greseli."

Nota: 5/5