luni, 8 august 2016

Recenzie~Elita de Kiera Cass

Despre: Alegerea a început cu 35 de fete. Acum, grupul s-a restrâns la sase – Elita, iar competitia pentru a câstiga dragostea printului Maxon este mai aprigă ca niciodată. Cu cât se apropie America de inima printului, cu atât mai mult se luptă să descopere ce este cu-adevărat în sufletul ei. Fiecare moment petrecut în compania lui Maxon este ca o poveste frumoasă, plină de romantism răscolitor. Însă de câte ori îsi vede prima dragoste, pe Aspen, este din nou atrasă irezistibil de dorinta de a trăi alături de el viata pe care o plănuiseră împreună. În vreme ce ea este sfâsiată între două promisiuni de viitor foarte diferite, restul Elitei va sti exact ce-si doreste, iar America va fi la un pas de a pierde ocazia alegerii. Pe fondul dificilei decizii, rebelii violenti sunt tot mai hotărâti să dea jos monarhia, iar planurile lor pot distruge si ultima sansă a Americii de a se bucura de un final fericit.

Pentru inceput vreau sa le multumesc frumos librariei Libris pentru ca mi-a oferit ocazia de a citi aceasta carte fantastica pe care voi o puteti cumpara la un pret foarte bun de aici de la sectiunea beletristica

Parerea mea:  Aceasta serie m-a cucerit de la primele cuvinte, Kiera Cass reuseste sa realizeze o combinatie puternica intre doua genuri pe care eu le indragesc foarte tare, am asteptat destul de multicel sa apara al doilea volum la noi insa cum am reusit sa imi mai citesc din cartile mele, am cerut-o librariei Libris iar acestia mi-au facut bucuria foarte mare atunci cand au trimis-o. Povestea continua de acolo de unde am ramas, desi America a decis sa judece mai mult cu mintea si mai putin cu sufletul, triunghiul amoros inca este prezent si inevitabil fata nu stie inca pe cine place cu adevarat. In comparatie cu "Alegerea" de aceasta data intamplarile sunt mult mai intense si mai numeroase, incepem sa aflam cum merg lucrurile la curte si prin ce trebuie sa treaca o regina, ce inseamna acest titlu cu adevarat.  Totul se petrece mult mai repede, in prim-plan nu se mai afla alegerea ci mult mai multe subiecte, de aceasta data primim din ce in ce mai multe detalii despre Rebeli si Rebeliune, cum functioneaza, ce urmaresc, pana cand ajungem sa facem cunostiinta cu acestia in acest volum personajele candva uitate acum incep sa prinda contur si sa devina mult mai impresionante.
 Indecisa, impulsiva si nesigura pe viitorul sau America se schimba foarte mult fata de volumul precedent, de acesata data nu stie exact pe cine sa aleaga osciland intre cei doi baieti, se simte tradata de fiecare data cand Maxon si Aspen dau importanta altor fete si ajunge sa sufere din cele mai mici urme de neatentie. In comparatie cu America de la inceputul Alegerii aceasta fata este mult mai slaba, imatura si geloasa, isi pierde usor, usor din stralucire si naivitate devenind o luptatoare infocata in jocul ce aproare ia sfarsit. Si totusi ma asteptam in evolutia acestui personaj, fata sa fie mult mai sigura pe alegerile sale si sa aiba mai multa incredere in propriile forte, insa dupa ce este pusa in situatia in care poate pierde tot isi ia inima in dinti si lupta cu toata forta, acesta reprezentand momentul in care Mare renaste si ne demonstreaza ca poate fi de incredere si in acelasi moment isi dezvaluie potentialul sau ca regina.  Triunghiul amoros este deja obositor, ambii baieti au calitatile lor si par perfecti pentru tanara domnita insa intrebarea "Maxon sau Aspen?" nu prea reuseste sa isi gaseasca un raspuns. Aspen desi tine foarte mult la America astfel incat in primul volum renunta la ea pentru ca aceasta sa gaseasca o viata mai buna la palat, nu reuseste sa ma faca sa ii inteleg pe deplin alegerile, este capabil sa isi asume orice risc doar pentru a fi impreuna cu fata iubita -si totusi de ce a mai lasat-o sa plece?- este curajos, brav, loial si tandru insa nu reuseste sa ii acapareze intr-totul atentia Americii. Maxon ramane preferatul meu, chiar daca viata sa la palat tine sa para una foarte buna aflam ca pentru a ajunge rege trebuie sa ii dovedeasca tatalui sau ca este capabil, iar aceste incercari prin care baialtul trece, lasa rani adanci, responsabilitatea coroanei il face pe acesta sa faca alegeri mai mult sau mai putin bune. Desi printul este demn, sarmant, responsabil si iubitor in aparenta fiind placut de toata lumea si apreciat, in realitate acesta se lupta cu singuratatea si dorinta de a fi iubit, nu are pe nimeni cu care sa vorbeasca si este lovit din toate directiile.
 Chiar daca unele scene m-au scos din sarite cartea are foarte multe parti care te "topesc" -la propriu- , este o continuare reusita si relaxanta care iti face ziua fascinanta, Elita mi se pare mult mai buna decat Alegerea, povestea are potential, va recomand sa cititi si sa va bucurati de fiecare moment magic trait la palat..

Citate: „- Maxon, ei reprezintă unul dintre motivele pentru care am rămas, la început, dar acum nu datorită lor sunt aici. Stii asta, nu-i aa? Sunt aici pentru că...
L-am privit pe Maxon, pe a cărui fată se putea citi o expresie de adoratie plină de sperantă. Spune-o, America. Pur si simplu, spune-i.”

„În ochii lui Aspen am văzut o mie de finaluri diferite ale acelei propozitii, toate amintindu-mi de legătura dintre noi. De faptul că încă mă astepta. Că mă cunostea mai bine ca oricine. Că eram la fel. Că acele luni petrecute la palat nu puteau sterge doi ani. Orice s-ar fi întâmplat, Aspen avea să fie mereu acolo pentru mine.”

„- Nu mai pot să-mi dau seama ce gândesti. Reuseam să disting acea sclipire din ochii tăi la început, când nu-ti păsa cu adevărat de mine; de când lucrurile s-au schimbat între noi, ai început să mă privesti altfel. Acum, sunt momente în care mi se pare că e acolo, si altele în care pari a fi plecat deja.
Am încuviintat.
- Nu-ti cer să-mi spui că mă iubesti. Nu îti cer să decizi asa, dintr-odată, că vrei să fii printesă. Dar trebuie să stiu dacă îti doresti măcar să fii aici.”

Nota: 5/5