duminică, 12 iulie 2015

Recenzie~ Harry Potter si Piatra Filozofala de J.K. Rowling

Despre: Primul volum al seriei ni-l prezinta pe tanarul Harry Potter care nu are o viata nu tocmai usoara, acesta pare un baietel obisnuit pana la varsta de 11 ani. Parintii lui au murit cand  era inca un copil, iar el a fost crescut de matusa Petunia si unchiul Vernon. Dar la varsta de 11 ani totul se scimba cand baiatul primeste o scrisoare misterioasa de la Scoala de Magie si Vrajitorie Hogwarts iar de aici aventurile lui devin magice. Incepe sa trimita si sa primeasca scrisori cu... bufnita, se lupta cu fortele raului, are parte de fel de fel de intamplari stranii si, mai ales, invata sa joace Vajhat.

Parerea mea: Primul volum al seriei Harry Potter este foarte reusit aventura de care are parte Harry este palpitanta reusind sa te atraga in totalitate. Cartea a fost cu mult peste asteptarile mele, mi-a placut la nebunie, pot spune ca aceasta carte m-a scos dintr-un reading slump destul de nasol de care sincer, nu stiam cum sa scap. Actiunea este geniala si m-a cucerit exact de la prima pagina, iar din punctul meu de vederea nu ii lipseste nimic are de toate: umor, fantezie, actiune si magie intr-un singur volum. Autoarea este foarte inspirata, il descrie pe Harry ca un copil foarte moral, un copil care nu a beneficiat in totata viata de lucrurile care noua deja ni se par necesare cum ar fi: cadourile, bunatatea, iubirea sau chiar si bunurile materiale si totusi in pofida faptului ca este orfan acesta este apreciat de toti pentru ca stie cum sa se comporte si sa vorbeasa cu cei ce il inconjoara. Detaliile au fost bine gandite astfel incat cartea sa fie perfecta, bine conturata si cu mult haz.
 Intamplarile din acest prim roman au legatura cu adaptarea lui Harry la noua scoala care nu este una obisnuita dar si la noile reguli ca mai apoi in cea de-a doua parte a cartii sa primim detalii despre Piatra Filozofala, aici actiunea se intensifica si devine din ce in ce mai interesanta.   De asemenea pot spune ca am fost impresionata cum lucrurile iau o intorsatura total nesteptata. Am devorat fiecare cuvant al acestei carti si desi obisnuiam imi promit ca ma culc dupa urmatorul capitol nu ma puteam convinge sa o fac deoarece Harry era cu siguranta mult mai nteresant ca somnul. Cel mai frica mi-a fost la inceput deoarece vazusem toate filmele Harry Potter si ma asteptam ca actiunea cartii sa imi fie deja cunoscuta insa am fost surprinsa de faptul ca nu imi mai aduceam aminte mare lucru dar si ideea ca aceasta serie se claseaza la sectiunea pentru copii ma speria deoarece credeam ca actiunea nu va fi atat de interesanta pentru mine acum, insa am realizat ca inca ma pot numi copil deoarece am fost atrasa cu totul de carte si m-am lasat dusa de val pana ce am terminat de citit. Si totusi ce as putea spune au despre carte? In primul rand ca este un must-read si nu conteaza varsta deoarece vei fi vrajit de actiune (ca pana la urma este o carte cu vrajitori) iar apoi ca merita din toate punctele de vedere sa o cumparati.

Citate :"Aleea Boschetelor rămase tăcută, sub un cer ca cerneala, mângâiată de o adiere plăcută, un loc obişnuit, unde cu greu te-ai fi putut aştepta să se întâmple lucruri ieşite din comun."
"Adesea soţii Dursley obişnuiau să vorbească despre Harry, ca şi cum acesta n-ar fi fost de faţă sau ca şi cum ar fi fost o formă inferioară de viaţă, un vierme, de exemplu, care nu ar fi în stare să înţeleagă."
"Dudley semăna mult cu unchiul Vernon. Avea păr blond şi des, care stătea lins pe fruntea grasă. Mătuşa Petunia spunea adesea că Dudley semăna cu un înger, dar Harry era de părere că Dudley semăna mai degrabă cu un porc cu perucă."

"Lui Harry nu-i plăcea decât un singur lucru din înfăţişarea sa: cicatricea în zig-zag, amintind de şerpuirea unui fulger. O avea de când se ştia şi îşi amintea că primul lucru despre care o întrebase pe mătuşa Petunia era de unde avea acel semn."

Nota: 5/5