marți, 19 august 2014

Recenzie~Pantalonii calatori de Ann Brashares

Despre: Au fost odată ca niciodată patru foarte bune prietene. Erau atât de apropiate, încât lucrul de care se temeau cel mai mult era că într-o bună zi vor trebui să se despartă. Însă, în chiar prima zi a vacanţei pe care trebuiau să o petreacă departe una de cealaltă, au făcut o descoperire uluitoare: o pereche de pantaloni. Ei, şi ce e aşa de uluitor la o pereche de pantaloni? o să mă întrebaţi. În aparenţă, nimic. Par să fie doar nişte blugi purtaţi. Dar fetele descoperă foarte repede că aceşti blugi i se potrivesc perfect fiecăreia, deşi ele au mărimi diferite. Mai mult, aceşti pantaloni devin liantul care le poate ţine aproape chiar şi atunci când le despart şapte mări şi şapte ţări şi astfel ia naştere "Frăţia Pantalonilor Călători".

Parere: "Pantalonii calatori" este cartea care m-a determinat sa continui sa citesc iar cititul sa devina  una dintre pasiunile mele. Am citit aceasta carte daca nu ma insel pe la finalul clasei a treia, am primit-o de la o persoana foarte draga mie care spera sa ma atraga in lumea cartilor. Atunci am reusit sa duc a capat lectura acestei carti si din ce imi aduc aminte am fost foarte incantata de poveste iar astfel am primit tot setul "Fratiei pantalonilor". Acum cand am fost la mare pe langa "Eu sunt numarul patru" am reluat lecturarea primului volum. Am ramas la fel de impresionata de poveste, parca totusi de data aceasta am privit-o din alta perspectiva dar mi-am dat seama ca este o lectura buna pentru orice varsta. Mi-a placut foarte mult si de aceasta data mai ales pentru ca am citit-o la mare, faptul ca prin intermdiul acestor pantaloni magici fetele povesteau modul in care ele isi petreceau vara si prietenia celor patru, fapul ca de fiecare data erau nedespartite m-a determinat sa etichetez cartea ca pe o lectura perfecta de vara care sa te relaxeze si sa te amuze. Autoarea reuseste sa trateze  un subiect foate important prietenia adevarata si loialitatea. Aceasta carte mi-a placut mult si o recomand cu caldura deoarece merita citita  la orice varsta, alaturi de o limonada rece.

Citate: "A fost odata o pereche de pantaloni.Erau un fel de pantaloni de care are nevoie oricine, adica niste blugi albastri, dar nu prea scortosi.Erau albastri ca uniformele noi pe care le vezi in prima zi de scoala; un albastru placut, care isi schimba nuanta dupa lumina, putin tociti in genunch si inalbiti la tiv."

"Pantalonii nostri nu erau ca un catel isteric, pe care stapanii il lasa inchis in casa toata ziua, sa latre de unul singur pana nu mai poate."

"Acum noi suntem Tomnaticele. Adevaratele Tomnatice.Insemnam totul una pentru cealalta."

"-Magia exista sub multe chipuri. Noua ni s-a infatisat astazi sub forma unei perechi de pantaloni,Propun deci ca acesti pantaloni sa ne apartina tuturor in mod egal, sa ne insoteasca peste tot unde vom merge si sa ne uneasca atnci cand vom fi despartite."

Nota: 4/5

Ecranizare: Cartea are si o ecranizare numita "The Sisterhood of the Traveling Pants" care este foarte simpatica si care poate fi vizionata in urma citirii cartii.